Raport o stanie Gminy za 2019 rok
28 maja 2020
Zgodnie z zapisami art. 28aa Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713) Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy. Raport ten obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Rada gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi.
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy zabierać głos mogą również MIESZKAŃCY GMINY. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do przewodniczącego rady PISEMNE ZGŁOSZENIE, poparte podpisami: w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Sesja Rady Gminy poświęcona debacie nad raportem o stanie gminy za 2019 rok planowana jest na dzień 24.06.2020 na godzinę 15.00 na sali gimnastycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Serbach, ul. Ogrodowa 18.
Poniżej załączamy wzór zgłoszenia udziału w debacie, który należy złożyć do 23.06.2020 w siedzibie Urzędu Gminy Głogów, ul. Piaskowa 1, 67-200 Głogów