🔶 Jest długo wyczekiwana decyzja środowiskowa dotycząca budowy obwodnicy Głogowa. Licząca 18 km trasa zostanie zbudowana po zachodniej stronie miasta zgodnie z przebiegiem wariantu PN4.
🔶 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach to bardzo ważny krok w realizacji inwestycji. Jej wydanie poprzedzone było szczegółową analizą różnych wariantów trasy z uwzględnieniem aspektów technicznych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych. Na etapie prac dokumentacyjnych odbyły się spotkania informacyjne, natomiast przed wydaniem decyzji Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu przeprowadziła dwukrotnie konsultacje społeczne.
🔶 Powstanie dwujezdniowa droga ruchu przyspieszonego. Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin: Radwanice, Żukowice, Kotla, Głogów oraz miasto Głogów. Obwodnica będzie miała początek w gminie Radwanice na istniejącym północnym rondzie węzła Głogów Zachód, a zakończy w Starych Serbach poprzez włączenie projektowanej obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 12.
🔶 W ramach zadania zbudowane zostaną cztery węzły drogowe. Węzeł Nielubia będzie stanowić skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z byłą drogą wojewódzką nr 298 w kierunku Kłobuczyna i byłą drogą krajową nr 12 w kierunku Głogowa. Węzeł Słone, który stanowić będzie skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z drogą wojewódzką nr 292 Nowa Sól – Głogów. Węzeł Głogów Lotnisko, który stanowić będzie skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z drogą wojewódzką nr 321 Przyborów – Grodziec Mały oraz węzeł Serby, który stanowić będzie skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z drogą wojewódzką nr 319 Stare Strącze – Głogów.