Obowiązek złożenia deklaracji do CEEB wynika z art. 27g ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz. U. 2022 r., poz. 438 ze zm.) i nie jest obowiązkiem jednorazowym.
Przypominamy, że mimo upływu ustawowego terminu (tj. 30 czerwca 2022 r.) złożenia deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw przez właściciela/zarządcę budynku lub lokalu, Urząd Gminy Głogów nadal przyjmuje deklaracje, jak dotychczas.
Zgodnie z przepisami, obowiązek odnosi się do:
- nowych źródeł ciepła – 14 dni od uruchomienia,
- źródeł ciepła wymienianych na nowe – 14 dni od uruchomienia.
Zgodnie z art. 27h ust.1 ww. ustawy, kto wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie składa w terminie deklaracji, podlega karze grzywny.
Deklarację można złożyć na dwa sposoby:
- drogą elektroniczną przez System teleinformatyczny Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków wykorzystując do tego profil zaufany, e-dowód albo podpis kwalifikowany korzystając z aplikacji CEEB.gov.pl – dla Obywatela – złóż deklarację
- drogą papierową w Urzędzie Gminy Głogów, ul. Piaskowa 1, 67-200 Głogów.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to jeden z elementów tzw. Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE) Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz walka ze smogiem.