Informujemy, że wniosek Gminy Głogów złożony w ramach konkursu grantowego Programu Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR” został zaakceptowany. Tym samym, Gmina Głogów przystąpiła do podpisania umowy grantowej.
W naborze prowadzonym przez Urząd Gminy Głogów w październiku 2021 r. uprawnieni mieszkańcy, zainteresowani otrzymaniem sprzętu komputerowego dla swoich dzieci, złożyli 78 informacji wraz ze stosownymi załącznikami.
W ramach projektu w Gminie Głogów sfinansowany zostanie zakup sprzętu do zdalnej nauki:
20 szt. komputerów stacjonarnych, 55 szt. laptopów i 3 szt. tabletów na łączną kwotę 190.500,00 zł. Po podpisaniu umowy grantowej i otrzymaniu dofinansowania Gmina przystąpi do ogłoszenia przetargu na zakup sprzętu komputerowego zgodnie z ustawą o Zamówieniach Publicznych.
Centrum Projektów Polska Cyfrowa na realizację programu Granty PPGR przeznaczyła ponad 500 mln zł. Stosowne zmiany w Regulaminie programu zostały dokonane 11 lutego br. Równocześnie ze zwiększeniem alokacji zmienione zostały dopuszczalne ceny za zakupiony dla dzieci sprzęt komputerowy. Pierwotnie przewidziane stawki 3,5 tys. zł za komputer stacjonarny lub laptop oraz 1,5 tys. zł za tablet zostały obniżone odpowiednio do 2,5 tys. zł oraz 1 tys. zł.
Szczegółowe informacje na temat programu Cyfrowa Gmina dostępne są pod adresem: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
Urząd Gminy Głogów powiadomi każdego mieszkańca składającego oświadczenie o sposobie rozpatrzenia jego oświadczenia i realizacji projektu.