1 kwietnia 2021 roku rozpocznie się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań. Będzie to podstawowe badanie i źródło danych z zakresu statystyki ludności, które ma na celu zebranie informacji o jej stanie i strukturze wg ustalonych cech demograficznych i społeczno-zawodowych.
W spisach powszechnych ludności i mieszkań, realizowanych co 10 lat, zbierane są informacje o miejscu zamieszkania (nie zameldowania), informacje o wieku danej osoby czy jej statusie na rynku pracy. Te podstawowe informacje na temat ludności stanowią dla Głównego Urzędu Statystycznego jedne z najważniejszych danych.
? Spisy powszechne obejmują całą populację ludności i mieszkań. Oznacza to, że dane uzyskiwane w wyniku spisu powszechnego pochodzą od wszystkich obywateli.
Spis jest obowiązkowy, co oznacza, że każdy obywatel będzie zobowiązany do wzięcia w nim udziału.
Nowością jest to, że po raz pierwszy spis powszechny zostanie zorganizowany w formie elektronicznej, poprzez specjalne formularze na stronie ?www.spis.gov.pl w ramach tzw. „samospisu internetowego (CAWI)”.
W przypadku, w którym mieszkańcy nie będą mogli spisać się przez internet, zapewniona zostanie pomoc, zarówno w sposób bezpośredni, jak i telefoniczny.
Mieszkańcom Gminy Głogów, którzy nie będą mieli możliwości dokonania samospisu (np. z powodu braku dostępu do urządzeń i internetu) zostanie udostępnione w Urzędzie Gminy odpowiednie pomieszczenie oraz sprzęt do realizacji samospisu. W tej czynności służyć pomocą będą także wyznaczeni urzędnicy.
Z kolei mieszkańcy, którzy nie spiszą się poprzez formularz internetowy lub w miejscu wyznaczonym przez Urząd Gminy, zostaną spisani jedną z dwóch innych metod:
✅ poprzez wywiad telefoniczny wspierany programem komputerowym (CATI),
lub
✅ wywiad bezpośredni prowadzony przez rachmistrza spisowego.
‼️O wszystkich czynnościach związanych z Narodowym Spisem Powszechnym Ludności i Mieszkań będziemy informować na bieżąco w aktualnościach na stronie internetowej urzędu www.gminaglogow.pl i na fanpage na Facebooku.