
Gmina Głogów otrzymała grant na realizację projektu pn. „Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – pilotaż” w ramach II. Osi Priorytetowej: Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty.
Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, na podstawie umowy zawartej w dniu 3 października 2022 r. pomiędzy Gminą Głogów a Fundacją Edukacyjną ODiTK z siedzibą w Gdańsku.
Grant zostanie wykorzystany na pokrycie kosztów zatrudnienia w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Przedmościu asystenta dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ASPE) na okres 10 miesięcy. Projekt będzie realizowany w okresie od października 2022 r. do sierpnia 2023 r.
Wartość projektu i wysokość dofinansowania wynosi 31.510,20 zł.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć na stronie projektu: http://asystentspe.pl/
Celem projektu jest poprawa dostępności usług edukacyjnych dla uczniów/uczennic o specjalnych potrzebach edukacyjnych dzięki wypracowaniu standardu świadczenia usług asystenckich w przedszkolach i szkołach na wszystkich poziomach, prowadzących oddziały ogólnodostępne, z wyłączeniem szkół specjalnych.
Partnerzy projektu: Fundacja Edukacyjna ODITK,
Fundacja Fundusz Współpracy,
Stowarzyszenie Sztuka Włączania,
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.