Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/glogow/domains/gminaglogow.pl/public_html/archiwum/templates/ugglogow2018_v1_3_5/functions.php on line 194
Aktualności
Zaproszenie na X Sesję Rady Gminy Głogów
Uprzejmie zapraszamy na X Sesję Rady Gminy Głogów, która odbędzie się w dniu 12.06.2019 r. o godzinie 15.00 w Urzędzie Gminy Głogów przy ul. Piaskowej 1, pok. nr 322. Porządek obrad znajduje się w załączniku poniżej.
INFORMACJA
Wójt Gminy Głogów informuje, że w dniu 22.05.2019 r. Rada Gminy Głogów podjęła uchwałę Nr IX/74/2019 w sprawie zamiaru połączenia samorządowych instytucji kultury: Gminnego Ośrodka Kultury w Przedmościu oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Przedmościu. Podjęte czynności mają na celu połączenie gminnych instytucji kultury - Gminnego Ośrodka Kultury w Przedmościu oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Przedmościu w jedną instytucję kultury pn. "Gminne Centrum Kultury".
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
Promesa na zakup samochodu ratowniczo–gaśniczego dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ruszowicach.
W dniu 23.05.2019 r. w siedzibie Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, Wójt Gminy Głogów – Bartłomiej Zimny oraz Rafał Krupa i Józef Czuchran – z Ochotniczej Straży Pożarnej w Ruszowicach wzięli udział w uroczystości wręczenia promesy na zakup samochodu ratowniczo–gaśniczego dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ruszowicach.
W wydarzeniu uczestniczyli: Wojewoda Dolnośląski – Paweł Hreniak, Dolnośląski Komendant Wojewódzki Straży Pożarnej we Wrocławiu – Adam Konieczny, prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska we Wrocławiu – Łukasz Kasztelowicz oraz przedstawiciele poszczególnych jednostek OSP i samorządowcy.
Dofinansowanie zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Ruszowicach obejmuje:
- budżet Państwa: 310 000 zł
- budżet Gminy: 410 000 zł
- budżet województwa: 40 000 zł
Dzień Pracownika Samorządowego
UWAGA MIESZKAŃCY!
Szanowni Mieszkańcy.
Informujemy, że dnia
24.05.2019 r.
Urząd Gminny Głogów będzie czynny do godz. 13:30
Raport o stanie gminy za 2018 rok
Zgodnie z zapisami art. 28aa Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506) Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy. Raport ten obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Rada gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy zabierać głos mogą również MIESZKAŃCY GMINY. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do przewodniczącego rady PISEMNE ZGŁOSZENIE, poparte podpisami: w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Sesja Rady Gminy poświęcona debacie nad raportem o stanie gminy za 2018 rok planowana jest na dzień 12.06.2019 na godzinę 15.00 w Urzędzie Gminy Głogów przy ul. Piaskowa 1, pok. nr 322.